פרסום ראשון • האדמו"ר מסלונים במכתב חיזוק לחסידיו בביתר: "הנעלבים ואינם עולבים"

    מני גרא שוורץ 5 Comment on פרסום ראשון • האדמו"ר מסלונים במכתב חיזוק לחסידיו בביתר: "הנעלבים ואינם עולבים"
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פתיחת שנת הלימודים הבוקר, לוטה בערפל ובחששות בעיר החרדית ביתר עילית. 40 בנות עדיין לא התקבלו לכיתה א', והפיתרון שלא נראה באופק, עלול גם לעכב את פתיחת שנה"ל בכל רחבי העיר.

    בלב הסערה נמצאת חסידות סלונים, שפתחה השנה בית ספר חדש לבנות החסידות בעיר, דבר שהעלה טענות חריפות נגדה, והטלת האחריות לבעיית האפלייה ולמצב הבלתי אפשרי שנוצר בהרשמה לבתי ספר, על כתפי החסידות.

    מנגד, בסלונים דוחים את הטענות, ואומרים כי כמו כל החסידויות הגדולות, זכותם לפתוח מוסד נפרד, ובנוסף מזכירים שם כי בכל שנה ישנם בנות שנותרות ללא מוסד, ומביעים תמיהה "אם לא היינו פותחים מוסד לקהילתנו, כל הבנות כן היו מתקבלות…?!"

    'קול חי' חושף בפרסום ראשון מכתב חיזוק ששיגר בערב שבת חבר מועצת גדולי התורה האדמו"ר מסלונים, אל חסידיו בביתר, ובו הוא מצדיק את פתיחת בית הספר ומחזק את ידיהם. בין היתר כותב האדמו"ר: קול רינה וישועה באהלי צדיקים רבוה"ק זיע"א בהנחת אבן יסוד החינוך העתיד של בנות חסידי סלונים שבעזהי"ת תהיה לראש פינה, ומהבאר ישקו העדרים רוח שבת, טהרת המידות, ורגשי קודש"

    האדמו"ר הוסיף התייחסות אקטואלית כשהוא מצטט : "והנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם מקשיבים, עליהם הכתוב אומר, כצאת השמש בגבורתו".

    כזכור, חסידות סלונים עמדה בלב סערת עמנואל, כשבית הספר של החסידות סירב לקבל תלמידות, גם לאחר התערבות בית המשפט, וכניסת ההורים למעצר, דבר שגרר את היהדות החרדית להפגנת ענק, והעלה את סוגיית האפלייה בקבלת תלמידות ספרדיות למוסדות חרדיים, על סדר היום הציבורי.

    הבוקר, צפוי שר הכלכלה אריה דרעי לפתוח את שנת הלימודים בביתר. העיתונאי אריה ארליך צייץ בטוויטר: 'שבוע טוב לאריה דרעי, כשתבוא מחר לפתיחת שנת הלימודים בביתר עילית, נא שאל את מארחיך מהעירייה, מה בדעתם לעשות למען 40 בנות שאין להן כיתה א'"תמונה (1)



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      זה האדמו"ר מסלונים או האדמו"ר מסלאנים?
      (בכתבה כתוב סלונים במכתב כתוב סלאנים)

    2. 4

      מה הקשר להפליה?
      בבקשה שמישהו הגיוני יסביר לי למה לחסידי סלונים אסור לפתוח בית ספר???

    3. 3

      ומה עם פתיחת בית ספר נוסף, הרי תמיד כשההיצע יותר מהביקוש יש מקום לכולם, כמו בישיבות שיש לכל הרמות ולכל הסגנונות, ואז לא יהיו בנות שלא מתקבלות.

    4. 2

      הכלל הזה של "הנעלבים ואינם עולבים" רלוונטי כשאתה הנעלב ולא המעליב !

    5. 1

      1) כבר מזמן רצו לפתוח בית ספר נוסף בגבעה ב' (נאות רחל מונה כ- 1400 תלמידות)אך בחינוך העצמאי אמרו שבגבעה ב' יהיה רק בית ספר אחד של החינוך העצמאי ועכשיו הם פותחים בית ספר משל עצמם למה? כי קוראים להם סלונים ?
      2) לזו שביקשה הסבר מדוע לסלונים אסור לפתוח בית ספר כי בעוד כולם פותחים בתי ספר פרטיים הם פותחים בית ספר של החינוך העצמאי ולא מוכנים להתחלק בנטל הבנות הפחות טובות מבחינה לימודית.
      3) הם לוקחים לעצמם את המורות הטובות בנאות רחל ומשאירים את אלו שלא ראויות כלל להקרא מורות.
      4)המצחיק ביותר שראש העיר העביר את נושא השיבוץ לוועדת השיבוץ העירונית ומי יושב בה? בנו של האדמו"ר מסלונים איפה ההגינות שלו? שיקום ויפסול את עצמו מלדון בנושא!